Thursday, July 1, 2010

Diari Oh Diari....


Hurrmmmm...mana mo start ni ah..aku pun pening2 uda ni tambah2 lg baru jak melantak meggi ayam..yuckkk..len la bah rasanya len lah klu meggi kari..cam muak aku.  Lama gak aku memikir apa la yang mo dshare ni...yalah aku ni bukannya sesiapa pun..aku suka meluah perasaan ni tp selalunya dalam diari jak lah.  Cerita pasal DIARI DIARA ni, seingat2ku lah aku start ada diari since aku skul primary lagi..itupun BAPA yang kasi...mulanya diari kecil2 jak ala..yang macam besar buku tiga lima (555) buku utang bilang orang..huhuhu...lama2 bila aku pandai sudah kunun begaya2 membeli la diari yang canggih2 sikit dan lawa.  CANGGIH dan LAWA means Wangi dan Berbunga2 tu...naik Skul menengah bah macam2 lah karangan bah dalam diary tu...admire sama sapa, sakit hati sama sapa semua tulis dalam tu...pandai sudah seludup2 tu diari dalam lipatan kain baju takut Mak dan Bapa terjumpa dan terbaca coretan yang ndak sepatutnya..(bkn yang lucah oke..)

Bila mula keja dan ada duit sendiri, diari ndak pakai sudah..kunun...tukar la plak dgn ORGANIZER nampak korporat sikit dan macam pompuan berkerjaya.  Kahwin jak, diari ntah kemana organizar ntah ke mana....diari ada tapi masa untuk menulis tu tiada..yalah layan hubby lagi mana anak lagi...setahun berlalu kosong jak diari yang dibeli awal tahun tu..tahun seterusnya memang ndak buli guna suda kan...

Tahun lepas tukar selera plak membeli la kunun makcik ni Diari Muslimah...last2 hampes sama jugak...akhirnya jadi bahan contengan anak-anak..Faiz dan Fatihah...kseimpulannya...diari tu macam ndak brapa penting lagi untuk aku buat masa ni...tp adalah jugak skali skala menulis kalau ada masa terluang...

No comments:

Post a Comment